Загальна інформація

У 2017-2018 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказів та розпоряджень, органів управління всіх рівнів з питань освіти і виховання; правил і норм охорони праці, техніки безпеки; реалізацію державних регіональних та міських програм у галузі освіти, інших чинників законодавчих та нормативних документів; Статуту та локальних правових актів школи; дотримання норм Конвенції про права дитини.

Педагогічним колективом школи проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

На початку навчального року у школі навчався 91 учень. На кінець навчального року також 91учень.

Основною  ланкою діяльності навчального закладу є методична робота, яка ґрунтується на досягненнях науки, передовому досвіді та конкретному аналізі утруднень вчителів. Вона сприяє розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності вчителя до професійної самоосвіти, самовдосконалення.

Уся діяльність педагогічного колективу Куземинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів була підпорядкована директивним і нормативним документом про освіту, а саме: Законам України "Про освіту", "Про загальну середню освіту"; Національній програмі "Освіта"; виконанню Державного стандарту початкової загальної освіти; затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20 квітня 2011 року; оптимізації навчально-виховного процесу, розвитку творчої активності педагогів, впровадженню в практику досягнень науки, нових технологій, Положенню про методичну роботу з педагогічними кадрами.

Педагогічні працівники у своїй роботі керувалися навчальними планами, програмами, науково-педагогічною інформацією про умови й стан виховання учнів у сім’ї. в позашкільних закладах, за місцем проживання тощо.

Управління будь-яким навчальним закладом базується на інформованості керівника про стан справ керованого об’єкта. Тому саме зовнішня та внутрішня інформація щодо організації науково-методичної роботи дає змогу правильно управляти роботою педагогічного колективу. Зовнішня інформація створюється поза школою, але безпосередньо впливає на організацію навчально-виховного процесу.

 

Внутрішня інформація була також важливою ланкою щодо організації науково-методичної роботи в школі: відомості про учнів, учителів, про умови для нормального здійснення навчально-виховного процесу, це, зокрема, інформація про всеобуч, про роботу з кадрами, про роботу з батьками та інше. В основному ця інформація отримувалася в результаті внутрішкільного контролю за різними ділянками навчально-виховного процесу, бесід з усіма його учасниками, отримання та аналіз відомостей про стан успішності й вихованості учнів.На початку навчального року був виданий наказ "Про організацію методичної роботи в школі"  №127а-ОД від 27 вересня 2018 року. У ньому відображені результати і підсумки роботи за попередній навчальний рік, зокрема, стан викладання навчальних програм, рівень і якість навчальних досягнень тощо. Наказ містить завдання методичної роботи на поточний навчальний рік, основні напрями роботи, що випливають із завдань розбудови національної освіти, аналізу стану навчально-виховного процесу в школі. Також зазначені всі колективні форми методичної роботи, які потрібно було реалізувати в поточному році.


Методична робота 

Важливою ланкою в науково-методичній роботі є діяльність методичних об’єднань. У навчальному закладі на протязі навчального року діяли такі методоб’єднання:

  • гуманітарного циклу – керівник Угрімова О.М.;
  •  методична проблема «Нестандартний урок як один із шляхів розвитку пізнаиальних здібностей учнів»;
  •  природничо-математичного – керівник Зубченко Т.В.
  • методична проблема «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці»;
  •  початкових класів – керівник Кулик В.О.;
  • методична проблема «Розвиток логічного мислення на уроках»;
  • класних керівників – керівник Решітько О.В.;
  • методична проблема: «Системний підхід до виховання учнів та підготовка їх до життя».

Керівниками методоб’єднань була чітко спланована робота. На засідання методичних об’єднань виносилися питання, які були важливими при вирішенні методичних завдань, зокрема:

  • вивчення інструктивно-методичних матеріалів (рекомендацій) щодо вивчення предметів у 2017-2018 навчальному році;
  • вивчення рекомендацій щодо ведення класних журналів;
  • система роботи з обдарованими дітьми;
  • заслуховування доповідей вчителів;
  • вивчення системи роботи вчителів, що атестуються;
  • підготовка до шкільних та районних предметних олімпіад;
  • взаємовідвідування уроків як шлях до реалізації науково-методичної проблеми;
  • про підготовку та проведення державної підсумкової атестації.

З метою підвищення науково-методичного рівня вчителя, у школі складені графіки взаємовідвідування уроків вчителями методичного об’єднання всіх циклів. З 04.12.2017 року по 08.12.2017 року проводився тиждень взаємовідвідування уроків по питанню «Формування життєвих компетенцій школяра у рамках освітнього простору».

У 2017-2018 навчальному році педагогічний колектив школи працював над науково-методичною проблемою «Формування життєвих компетенцій школяра у рамках освітнього простору».

Саме ця проблема є актуальною для педагогічного колективу та співзвучна сучасним педагогічним ідеям так як умовою успіху  в роботі вчителя є проведення сучасного  уроку на високому науковому рівні.

На ІІ етапі роботи над проблемою:

1) проведено засідання педагогічної ради школи  по питанню  роботи над науково-методичною проблемою;

2) методичною радою школи проведено розширене засідання по питанню роботи над даною науково-методичною проблемою;

3) роботу методичних об’єднань спрямовано на вивчення  даного питання

  • Робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою дає можливість:
  • якісно вдосконалити професійну майстерність кожного вчителя;
  • повніше використати творчий потенціал колективу;
  • колективно та індивідуально усвідомити досягнення педагогічної науки з даної науково-методичної теми;
  • зв’язати зміст і форми методичної роботи з результатами діагностики діяльності та завданнями навчально-виховного процесу.

 


Підвищення рівня науково -теоретичної та  психолого- педагогічної підготовки 

Професія вчителя потребує постійного підвищення рівня їх науково-теоретичної та психолого-педагогічної підготовки. З метою активізації творчої діяльності вчителя, стимулювання безперервної та загальної освіти в школі розроблені перспективні плани проходження атестації  педагогічних працівників.

Така форма роботи як семінар на сьогодні досить поширена у педагогічній практиці. Це є однією із масових форм науково-теоретичного навчання педагогів.

          У цьому навчальному році був проведений семінар для вчителів початкових класів «Сучасний урок з навчання грамоти, як засіб формування читацької компетентності молодших школярів» (вчитель початкових класів С.В.Кравченко).

В цьому навчальному році атестувалися п’ять вчителів: Кравченко С.В. – вчитель початкових класів, присвоєно І категорію; Бойко О.Ю. – вчитель фізики та математики, присвоєно І кваліфікаційну категорію;  Угрімова О.М. – вчитель англійської мови, атестовано на підтвердження раніше присвоєної   І категорії; Зубченко Т.В. – вчитель хімії і біології, присвоєно кваліфікаційну категорію  «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший учитель»; Лазуренко Л.М. – вчитель української мови та літератури, атестовано на підтвердження раніше присвоєної вищої категорії та присвоєно звання «старший учитель».

Класоводи 1-4 класів Калюжна Н.М., Кулик В.О., Кравченко С.В., Шевченко Л.В. працювали над впровадженням Державного стандарту початкової загальної освіти за методикою. Учні були повністю забезпечені підручниками та зошитами з друкованою основою  Навчання проводилося на належному рівні,тому учні успішно засвоїли навчальний матеріал.

У навчальному закладі здійснюється диференційований підхід до вибору форм і змісту навчання педагогічних працівників у системі їх науково-методичної підготовки.

У школі працює творча група в складі 7 досвідчених педагогів. Зубченко Т.В., вчитель хімії та біології, спеціаліст І категорії – керівник. Тема, над якою працює творча група: «Самостійна робота на уроках як засіб розвитку розумової діяльності школяра».

Розроблена структура творчої групи вчителів, визначені завдання. Творча група працює над накопиченням власного педагогічного досвіду, певні елементи якого склалися вшколі. У цьому році глибоко вивчалася науково-педагогічна та методична література з даної теми, вчителі проводили відкриті уроки.

Вирішальною ланкою системи методичної роботи є самоосвітня діяльність педагогів. Якраз самоосвіта є елементом виробничої діяльності кожного вчителя. Тому з метою підвищення педагогічної майстерності вчителі користуються фаховими газетами та журналами, методичною літературою. У плани засідань методичного об’єднання вносяться питання "Огляд навичок психолого-педагогічної та методичної літератури".

У своїй роботі вчителі використовують тільки методичну літературу, затверджену Міністерством освіти і науки України (виданий наказ по школі № 11 від 21.01.2016 року). Підвищили свій науково-методичний рівень вчителі, які пройшли курсову перепідготовку при Сумському інституті післядипломної освіти відповідно до графіка проходження курсової перепідготовки, а саме: Лазуренко Л.М. (вчитель української мови та літератури), Зубченко Т.В. (вчитель хімії та біології), Кравченко С.В. (вчитель початкових класів).

З метою аналізу стану викладання дисциплін, результатів навчальних досягнень учнів, на протязі навчального року вивчався стан викладання окремих предметів, а саме: української мови та літератури, географії, основ здоровя, ЗВ, фізичної культури, в початкових та середніх класах інформатики. Видано накази пошколі №169 від 28.11.2017 року, №170 від 28.11.2017 року,  № 171 від 28.11.2017 року,  №172 від 28.11.2017 року, №38а від 18.03.2018 року. Рівень навчальних досягнень з предметів за І та ІІ семестри показали директорські контрольні роботи (накази по школі №194   від 28.12.2017 року та №90 від 22. 05. 2018 року).

Перевірявся стан ведення зошитів учнями початкових класів (1-4 класи), з української та російської мови (5-11 класи), алгебри, геометрії, фізики (7-11 класи). Видано наказ пошколі № 165 від 28.11.2017 та №166 від 28.11.2017 року, №167 від 28.11.2017 року.

Перевірявся стан ведення класних журналів. Про результати перевірки класних журналів був виданий наказ: № 190 від 22.12.2017 року та №82 від 22.05.2017 року.

Одним із важливих питань, які обговорювалися на засіданнях матодоб’єднань, це питання матеріально-технічного оснащення кабінетів, виготовлення наочних посібників, роздаткового, дидактичного матеріалу тощо.

 

Вчителями-предметниками виготовлені папки, в яких вміщені матеріали та показана система роботи з обдарованими дітьми.


Робота з обдарованими учнями

Результат роботи з обдарованими учнями- участь учнів школи у районних та Всеукраїнських конкурсах. Так, учні школи брали участь у Всеукраїнських конкурсах:  "Левеня", «Кенгуру», "Колосок," «Кришталева сова», «Соняшник», «Гринвіч»  а також у літературно-мистецьких конкурсах. Учні виявили достатній  рівень знань і умінь. Були отримані призові місця на районному рівні.

Участь у Всеукраїнському конкурсі  осінній «Колосок» організували:

Шевченко Л.В. (класовод 3 класу) – 4 учні;

Зубченко Т.В. (вчитель хімії та біології) – 34 учня;

Кулик В.О. (класовод 2 класу) – 5 учнів.

З них 17 учнів нагороджені дипломами «Золотий колосок», 33 учні дипломами «Срібний колосок».

Участь у Всеукраїнському  конкурсі «Колосок весняний» організували:

Шевченко Л.В. (класовод 3 класу) – 3 учні;

Зубченко Т.В. (вчитель хімії і біології) – 78 учнів;

Кулик В.О. (класовод 2 класу) – 5 учнів;

Решітько О.О. (вчитель 4 класу) – 4 учні.

Участь у Всеукраїнському конкурсі «Кришталева сова» організувала вчитель історії і правознавства Ляшенко Ю.С. – 10 учнів. З них були нагороджені дипломами І ступеня -3 учня, дипломами ІІ ступеня -1 учень, дипломами ІІІ ступеня – 6 учнів.

Участь у Всеукраїнському конкурсі «Кенгуру» організували:

Шевченко Л.В. (класовод 3 класу) - 5 учнів;

Калюжна Н.М. (класовод 4 класу) – 5 учнів;

Кулик В.О. (класовод 2 класу) – 5 учнів;

Батанін С.В. (вчитель інформатики та математики) – 3 учні;

Бойко О.Ю. (вчитель фізики та математики) – 5 учнів.

        Участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» організували:

Решітько Т.В. (вчитель української мови) – 15 учнів;

Лазуренко Л.М. (вчитель української мови та літератури) – 10 учнів;

Калюжна Н.М. (класовод 4 класу) – 5 учнів;

Шевченко Л.В. (класовод 3 класу) - 6 учнів;

Кулик В.О. (класовод 2 класу) – 3 учні.

Участь у Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня» організували: вчитель фізики та математики Бойко О.Ю. – 11 учнів;

Участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч» організувала вчитель англійської мови Угрімова О.М. – 20 учнів. З них: 5 учнів отримали золоті сертифікати, 6 учнів - срібні сертифікати, 9 учнів – учасники.

Участь у очно-заочному етапі обласного Всеукраїнського конкурсу «Учитель року- 2018» брали вчитель української мови та літератури Лазуренко Л.М. за номінацією «Українська мова», вчитель фізики та математики Бойко О.Ю. за номінацією «Фізика» та вчитель фізичної культури Дзекалева Р.О. за номінацією «Фізична культура».

Таблиця участі учнів у предметних олімпіадах:

ПІБ учня

Клас

Предмет

Місце

Вчитель

1

Полянська Ольга Сергіївна

9

Географія

3

Кучер С.В.

2

Маляренко Віталій Вікторович

10

Географія

3

Кучер С.В.

3

Кандиба Микола Миколайович

9

Історія

2

Ляшенко Ю.С.

4

Лебедєва Юлія Андріївна

7

Хімія

2

Зубченко Т.В.

 

Вчитель початкових класів Калюжна Н.М. разом з ученицею 4-го класу Хорольськогою Віталіною взяв участь у ХІ Міжнародному екологічному конкурсі «Загадкове життя домашніх улюбленців» в номінації для третьої вікової групи.

Вчитель початкових класів Кравченко С.В. разом з ученицею 1-го класу Литвин Поліною взяв участь у ХІ Міжнародному екологічному конкурсі «Загадкове життя домашніх улюбленців» в номінації для першої вікової групи.

Психолог Козій Л.С. разом із учнем 10 класу Маляренком Віталіємвзяли участь в обласному дистанційному проекті «Мій світ психології». Здобули перемогу, нагороджені грамотою.

Вчитель англійської мови Угрімова О.М. взяла участь у проекті «Go Camp» - запроси волонтера до своєї школи (увійшли до списку відібраних шкіл з України.

Вчитель початкових класів Кравченко С.В. взяла участь у конкурсі «Мій кращий кабінет».

Вчитель історії Ляшенко Ю.С. та педагог-організатор Решітько О.В. разом з ученицею 8 класу Кравченко Дариноювзяли участь в обласному соціально-освітньому національно-патріотичному проекті «Голос крові: ми – Українці». Здобули перемогу, нагороджені грамотою.

Але в роботі методичної ради є ряд недоліків: на низькому рівні взаємовідвідування уроків, члени творчої групи не повністю реалізують свої уміння, виявляють пасивність.

- відчутна відсутність системи роботи методичної ради школи.


Виховна робота  та робота з батьками

На виконання Закону України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.10 року № 778, Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 №1243, інші документи, чинні в галузі освіти вшколі була організована та здійснювалась виховна робота.

Протягом 2017-2018 навчального року виховну роботу в школі було організовано з урахуванням основних положень Конституції України та «Конвенції про права дитини» згідно з Законом «Про освіту».

Враховуючи виховну проблему школи «Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці» перед педагогічним колективом ставилися такі завдання:

·                   розкрити творчий потенціал особистості учня;

·                   створення сприятливих умов, доброзичливої атмосфери, що сприяє розкриттю потенційних можливостей дітей і педагогів, самовдосконаленню, саморозвитку, самореалізації та самовихованню;

·                   продовжити пошук, розробку і впровадження нових педагогічних форм і методів для здійснення індивідуального підходу до виховання;

·                   готувати соціально-активного, розумово-здібного, духовно-багатого громадянина України, створюючи необхідні та достатні умови для поступального розвитку учня та вчителя;

·                   залучення учнів школи до участі в різноманітних конкурсах, змаганнях як засіб виявлення здібностей, схильностей дітей, а також засіб самовираження і самоствердження.

У ході реалізації цих завдань здійснювався цілеспрямований відбір обдарованих дітей, створювалися максимально сприятливі умови для інтелектуального, духовного, морально-естетичного, фізичного розвитку дитини. Учням надавалася можливість реалізувати власні творчі здібності, розкрити особистісний потенціал, лідерські здібності, беручи активну участь у позакласному і позашкільному житті школи.

Уся виховна робота з учнями 1-11-их класів здійснювалася згідно річного плану роботи школи. Усі заплановані заходи були виконані в не повному обсязі. У школі навчається 91 учень, працює 4 класовода і 7 класних керівників. У закладі працює 5 гуртків: театральний «Чарівна торбинка» курівник Калюжна Н.В., спортивний «Футбол» Дзекалева Р.О.,  хореографічні «Фантазія» та «Сонячні промінчики» керівник Решітько О.В., математичний «Юний математик» керівник Батанін С.В.

Протягом року класні керівники провели відкриті виховні заходи: свято світлофора «Руху правила єдині – поважати їх повинні» (Кулик В.О.), «Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і дзвенить» (Решітько Т.В., Лазуренко Л.М.), спортивні змагання між батьками й учнями «Веселі старти» (Дзекалева Р.О.),  «Покрова – свято козацьке» (Ляшенко Ю.С.), відео-подорож «Визначні місця Великобританії» (Угрімова О.М.), свято «Чудо творить Миколай» (Кравченко С.В.), виховна година «Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх» (Ляшенко Ю.С.),  виховна година «Хто він – Святий Валентин?» (Дзекалева Р.О.), вікторина «Географічний експрес» (Кучер С.В.).

З метою ознайомити учнів з традиціями українського народу, виховувати повагу і любов до народної пісні, народної творчості; вчити розуміти значущість того, що створено народом; розвивати інтерес до рідної землі, творчі здібності, артистичність було проведено театралізоване дійство «Андріївські вечорниці».

Усі заходи проведені на достатньому рівні, що свідчить про те, що класні керівники проводили велику роботу по підготовці та проведенню виховних заходів.

Протягом навчального року класними керівниками, вчителями та педагогом-організатором проведена достатня виховна робота:  лінійки, усні журнали, виставки малюнків, предметні тижні. Усі ці заходи сприяли розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, їх талантів.

З метою розвитку патріотизму, національної самосвідомості, відчуття належності до рідної землі, народу учні школи 21 вересня 2017 року до Дня Миру підготували флешмобом «Дзвін Миру»,  було проведено виховний захід «21 листопада – День гідності та свободи України» (Решітько О.О.). Із 25 по 26 листопада 2017 року в рамках  Дня пам’яті жертв Голодомору були організовані: виставка літератури «День пам'яті жертвам голодомору», урок-пам`яті «Великий голод 1932 – 1933 рр», акція «Запали свічу», тематична лінійка  «Афганістан болить в моїй душі», виховна година «Чорнобиль – біль душі» (Ляшенко Ю.С.), до дня вишиванки був організований флешмоб.

 Правовиховному напрямку школа приділяє особливу увагу. Робота проводиться у двох основних напрямках: просвітницькому та профілактичному. Стали традиційними спільні рейди в сім’ї, що потребують особливого контролю, таких рейдів було проведено 8. Протягом року проводилися Тижні правової освіти для учнів, в рамках яких пройшли виховні години «Знай свої права» для учнів 8-11 класів, виставка малюнків «Світ моїх прав» для учнів 1-4 класів, єдиний Всеукраїнський урок на тему «Права дитини».

Значну роль у правовиховній роботі відіграють органи учнівського самоврядування. Так, стали традиційними щомісячні засідання сектору навчаня та дисципліни. На засідання запрошуються учні, які мають проблеми з поведінкою, систематичні спізнення, не виконують правил для учнів.

У 2017-2018 навчальному році працювала Рада профілактики правопорушень та злочинів серед неповнолітніх, яка проводила роботу з учнями, схильними до порушень дисципліни, проводила заходи щодо запобігання негативних проявів в підлітковому середовищі. На шкільний облік поставлено 3 учнів: Котляра Артема, Гнатюк Юлію, Кривоколиска Кирила.  Проводяться бесіди, залучаються до проведення виховних заходів. Адміністрацією та класними керівниками проводилась систематична робота з сім’ями, в яких проживають та виховуються діти, що опинились у складних життєвих обставинах. Ці сім’ї відвідувались адміністрацією школи, класними керівниками протягом навчального року, під час проведення профілактичних рейдів. Продовжувалася робота по вихованню толерантності учнів, по поліпшенню міжособистісних стосунків у класних колективах.

Виховання компетенстності ціннісного ставлення до природи, почуття відповідальності за стан природного середовища відбувалося в ході проведення екологічних занять у старших класах.

З метою залучення школярів до системних занять фізичною культурою і спортом, утвердження здорового способу життя  в школі було проведено ряд заходів, серед яких тиждень фізичної культури. Протягом тижня проходили спортивні змагання з баскетболу, волейболу, особиста першість з шашок, вікторина «Знавці олімпійського спорту», «Олімпійський урок»,козацькі змагання «В здоровому тілі – здоровий дух» (Дзекалева Р.О.). 

Протягом 2017-2018 н. р. функціонувало учнівське самоврядування «Імпульс». Дитячо-юнацькою організацією самоврядування проводилася робота з молодшими школярами, волонтерська робота. Учні брали активну участь в організації та проведенні спортивних свят, загальношкільних культурно-масових заходів, доброчинних акцій.

 

Робота з батьками – це не лише традиційні батьківські збори, а й родинні свята, загальношкільні конференції. Так у цьому навчальному році проведені класні батьківські та батьківсько-учнівські збори в усіх класах. Питання розглядалися актуальні як для окремого класу, так і для всієї школи, дитячого та батьківського колективу взагалі: про профілактику жорстокості та насильства, про запобігання дитячому травматизму та суїциду, про дотримання єдиних вимог стосовно поведінки учнів у школі, підвозу учнів, харчування, про вибір профільного навчання для старшої школи та ін.


Профілактична робота 

У рамках профілактичної роботи з попередження всіх видів дитячого травматизму протягом року у школі проводилися відповідні заходи. Викладалися предмети «Основи здоров’я» (5-9 класи), проводились медичні огляди учнів, профілактичні бесіди, лекції та інші заходи, спрямовані на недопущення випадків травмування учнів та пропаганду здорового способу життя. Перед проведенням певних заходів (екскурсії, походи, змагання та ін.) класними керівниками та вчителями-предметниками   проводилася робота стосовно збереження життя і здоров’я дітей та робота по запобіганню нещасних випадків серед неповнолітніх. Проводились єдині уроки безпеки дорожнього руху«На дорозі небезпечно, тож обачним бути доречно», конкурси та вікторини на краще знання правил пожежної безпеки, дорожнього руху, конкурси малюнку «Мій друг – світлофор». Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки та інших видів дитячого травматизму.

Протягом даного періоду в школі не було зафіксовано жодного випадку дитячого травматизму як під час навчально-виховного процесу, так і в позаурочний час.

Класним керівникам слід більше уваги приділяти  вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню дикції, культури поведінки на сцені, вмінню виступати перед аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.

  1. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних пра­вил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій  та інших нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено комісію з охорони праці, сплановані відповідні заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями тощо.

У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортивна зала має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені  стенди на теми безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму систематично обговорювалися на нарадах при директорі, педрадах. 

 

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з працівниками. 


Упорядкування тереторії

Адміністрацією, педагогічним колективом, обслуговуючим персоналом школи приділяється багато уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними  стендами, активно проводиться робота з озеленення коридорів. Подвір'я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядають вчителі та учні школи. Своєчасно обрізаються дерева, кущі. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи. Приміщення школи завжди ретельно прибрані, продезінфіковані.

  


Управління школою

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. 

Контроль — це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі.

Адміністрація школи використовує різноманітні форми контролю за станом навчально-виховного процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань і навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Ураховуючи сучасні реалії, стиль керівництва нашою школою є близьким до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється та­кий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Директор школи в роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми спільно обговорюються, виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується.

 

 

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а задля позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва в школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи, як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей шанобливе, вимогливість поєднується зі справедливістю, спілкування ввічливе, рідко з нотками наказування. Учителям надається більше самостійності, що відповідає їх кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих директор має бачити насамперед особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.


Робота соціального педагога 

Робота соціального педагога здійснювалася за наступними напрямками:

  • діагностичний
  • корекційно-відновлювальний та розвивальний
  • консультативний
  • зв`язки з громадськістю.

На виконання  Закону «Про освіту» та Конвенції про права дитини в нашому навчальному закладі  було оформлено соціальні паспорти по класах та на підставі їх - соціальний паспорт, який дав змогу відобразити специфіку учнівського складу школи та побачити специфіку роботи соціально-психологічної служби з «особливими дітьми».

Класні керівники та вчителі  разом з соціальним педагогом зібрали відповідну документацію.

Соціальним педагогом у співраці з класними керівниками, вчителями були складені картки психолого-педагогічного супроводу учнівшколи, де міститься детальна інформація про стан розвитку учнів.

Протягом  навчального року проводились індивідуальні та групові бесіди на запит учнів, вчителів, батьків, опікунів  та адміністрації закладу.

За результатами соціально-психологічних досліджень протягом навчального року проводиться корекційна робота.

Ведеться облік учнів, що стоять на внутрішньошкільному обліку, заповнюються картки вивчення учнів, схильних до правопорушень, проводяться індивідуальні бесіди з учнями з девіантною поведінкою.

Також постійно протягом навчального року консультації проводилися з педагогами, батьками, опікунами, учнів на різну тематику.

До соціально-психологічної служби постійно протягом року звертаються за консультацією з різних питань та проблем учні школи, педагоги та батьки. Проводяться, як індивідуальні, так і групові консультації для учнів, батьків, педагогів, адміністрації школи.

Педагогічний колектив школи приділяє особливу увагу роботі з учнямипільгового контингенту. Ці учні постійно відвідують гуртки, які працюють на базі школи. Протягом навчального року було організовано забезпечення учнів позбавлених батьківського піклування, сиріт та малозабезпечених безкоштовним харчуванням.

Під особливою увагою соціального педагога знаходяться діти, позбавлені батьківського піклування, ці категорії дітей отримують матеріальну допомогу на придбання шкільної або спортивної форми, 100 % учнів позбавлених батьківського піклування забезпечені літературою, організоване безкоштовне харчування для цих учнів.

В нашому навчальному закладі протягом навчального року працювали змінні стенди:

- «Толерантність»;

- «Міжнародний День боротьби зі СНІДом»;

- «Міжнародний День Інвалідів»;

- «Відповідальність починається з мене»

- «Поради від соціального педагога для учнів, батьків та педагогів ліцею»

- «Профілактика торгівлі людьми. Як не потрапити в рабство»

- «Як обрати перше робоче місце».                          

 Із учнями, що стоять на внутрішкільномуобліку систематично проводилась профілактична робота. За кожним із них закріплені наставники – класні керівники. Учні систематично запрошуються на шкільну Раду з профілактики правопорушень, де з ними проводяться профілактичні бесіди.

На початку навчального року були налагоджені зв’язки з службою у справах дітей (начальник Маляренко В. О.), ювенальною превенцією Охтирського ВП ГУНП в Сумській області(старший інспектор Бичков В. В.), відділ освіти, молоді та спорту Грунської сільської ради (начальник відділу Москаленко І. В. та методист Гришко О. В.).


Робота психологічної служби 

Протягом 2017-2018н.р. психологічна служба школи працювала згідно річного плану роботи школи та плану роботи практичного психолога з метою забезпечення психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу і створення належних умов для розвитку гармонійно розвиненої особистості, збереження її психічного здоровя.

Діяльність було організовано за основними напрямками, які  відповідають вимогамПоложення пропсихологічну службу системи освіти України:

  • корекційно-розвивальна робота групова (17 осіб (2 групи)), індивідуальна (4 учні);
  • психодіагностична робота групова (6 груп (70 осіб)), індивідуальна (20 учнів);
  • консультативна робота групова (32 консультації), індивідуальна (65консультацій);
  • просвітницька робота (охоплено 91 учнів).

Консультативну та просвітницьку роботу спрямовувала  на профілактику жорстокості та насильства, шкідливих звичок, суїцидальної поведінки. Значна увага приділялася питанням профорієнтації, торгівлі людьми, формуванню стресостійкості в учнів та педагогічних працівників школи. Дана робота здійснювалась шляхом проведення тренінгових занять, групових та індивідуальних консультацій, тематичних акцій.

Сприяла участі учня 10 кл. Маляренка Віталія у обласному дистанційному проекті «Мій світ психології», в якому він отримав диплом І ступеня.


Звіт про надходження та використання благодійних несків

за 2017-2018 н.р.  

Благодійні внески загальноосвітнім навчальним закладам від громадськості здійснюються у відповідності до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 15.04.2011 № 1/9-289 «Щодо оприлюднення інформації про використання благодійних та спонсорських внесків».

Працівники та учні навчальних закладів дуже вдячні всім, хто бере активну участь у житті освітніх закладів району за надану допомогу в збереженні та зміцненні матеріальної бази закладів.

Протягом 2017-2018 навчального року було надано Куземинській ЗОШ І-ІІІ ступенів благодійну допомогу в сумі 95529,14грн:

-         благодійні внески від батьків – 12900,0грн+1795,6грн(жалюзі)= 14695,6;

-         працівників навчального закладу – 13681,95грн;

-         Ярмарка випічки на Святі осені – 1331,0 грн;

-          Свято «Родовід» - 1463,0 грн;

-         Ярмарка випічки на День св.Миколая – 1229,62 грн.

-         Свято Масляної – 650,0грн.

-         Спонсорська оплата товарів безготівковим розрахунком:

ФГ Лутищанська слобода – 2400,10грн (обладнання опалення вактовій залі);

Болдирь О.В. – 2800,0 грн (шкільна дошка)+12915,75грн (лінолеум, плінтуси);

Зосим В.П. – 1000грн спортінвентар + 900,0грн ТЕНи для водонагрівача;

Гончаренко В.Я. – 2000,0 грн (лампа для проектора)

ПП «Куземин-Агро» – 14530,0грн(меблі) + 4000,0грн (жалюзі) +21,932,12 грн (меблі корпусні).

Використано – 24096,64грн+71082,23=95178,87грн.

Залишок – 350,27 грн.

Бюджетних коштів виділено 239тис.грн на оформлення лінгафонного кабінету.

Відзначаючи досягнення в роботі педагогічного колективу у 2017-2018  навчальному році, слід указати й на  окремі недоліки.

 

Потребує вдосконалення співпраця класних керівників з батьками, залучення їх до проведення виховних заходів; необхідно покращити роботу з виявлення та підтримки талановитих, обдарованих учнів; слід активізувати профорієнтаційну роботу з учнями з метою здійснення правильного та своєчасного вибору майбутньої професії;  недостатня робота здійснюється щодо дієвості батьківського всеобучу. 


Висновки

На основі аналізу навчально-виховної та методичної роботи, потреб та інтересів педагогів, з метою формування інноваційної культури та підтримки творчих ініціатив педагога як важливих чинників забезпечення якісної освіти, реалізації державних стандартів, розвитку національно свідомої творчої особистості необхідно спрямувати роботу школи  у 2017-2018 навчальному році на вирішення наступних завдань:

1.Забезпечити гарантоване Конституцією України право громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

2. Спрямувати роботу  педагогічного колективу на впровадження нових Державних стандартів та нового ЗУ «Про освіту».

3. Продовжити роботу над проблемною темою «Формування життєвих компетенцій школяра у рамках освітнього простору».

4. Удосконалювати зміст, форми і методи навчально-виховного процесу шляхом:

  • забезпечення кожному з учнів рівного доступу до якісної освіти;
  • здійснення постійного моніторингу показників роботи школи та педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
  • зміцнення навчально-матеріальної бази школи, її комп’ютеризації;
  • забезпечення комплексного підходу до вирішення завдань з охорони здоров’я і життя дітей;
  • виховання громадської свідомості учнів, патріотизму, національних традицій, моралі, поваги до державних символів України;
  • забезпечення безумовного виконання всіх норм законодавства із захисту дітей пільгових категорій та інших учасників навчально-виховного процесу.

5.Посилити контроль заякісним викладанням програмних вимог з предметів «інформатика», «алгебра», «геометрія» та «Захист вітчизни».Ефективно використовувати сучасні інформаційні технології щодо забезпечення диференційованого підходу та підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення предметів.

6. Розвивати творчу активність педагогів, підвищувати їх кваліфікаційний та професійний рівень.

7.Сприяти упровадженню інформаційно-комунікативних, проектних та здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний  процес, застосовувати їх в управлінській діяльності.

8. Удосконалювати систему планування та координації всіх ланок навчально-виховного процесу, внутрішкільного контролю, інформаційного та науково-методичного забезпечення діяльності навчального закладу.

9. Формувати бережне ставлення до книги, навички самостійної роботи з книгою, інтерес до знань.

10. Уживати всіх необхідних заходів із забезпечення економного споживання енергоресурсів, електроенергії, води.

 

Усе це сприятиме формуванню конкурентноздатних випускників, які гідно працюватимуть і навчатимуться в незалежній Україні та інших куточках світового простору.


Мета та завдання виховної роботи школи на 2018-2019 н.р.

  Мета виховної роботи школи: формування в учнів особистісних ознак громадян української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо – естетичної, трудової та екологічної культури, набуття учнями соціального досвіду, успадкування духовних надбань нашого народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування здорового способу життя, сприяння творчому розвитку особистості.

    Враховуючи результати аналізу виховної роботи школи за 2017-2018 н.р. та виходячи з мети у виховному плані роботи школи на наступний рік передбачено розв’язати такі завдання:

  • сприяти набуттю учнями патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльностігромадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
  • виховувати повагу до Конституції України, Законів України, державної символіки;
  • реалізовувати сучасну державну політику в галузі освіти;
  • моделювати умови максимально наближених до майбутнього життя вихованців початкової школи, стимулювання процесів набуття особистісних ресурсів за рахунок проблемного насичення найближчого оточення;
  • педагогам школи визначити головним критерієм ефективності освітнього процесу високу ресурсозабезпеченість вихованців для свідомої побудови власного життя;
  • сприяти розвитку  дитини як основи для становлення національно-свідомої особистості, здатної до життєтворчості;
  • забезпечувати оптимальні умови для підвищення професійної майстерності  вчителів;
  • вдосконалювати позаурочну роботу з розвитку особистісних здібностей учнів шляхом системи гурткової роботи :
  • залучати учнів до участі в управлінні шкільними справами через організацію колективно-творчої діяльності;
  • удосконалювати систему роботи з обдарованими дітьми;
  • разом із органами внутрішніх справ, службою в справах  неповнолітніх, громадськістю здійснювати профілактичну роботу з неповнолітніми, схильними до бродяжництва та скоєння злочинів;
  • здійснювати роботу щодо поліпшення умов виховання, навчання та оздоровлення, матеріального забезпечення й захисту прав дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.